Skogmus

Skogmus er en avdeling for barn i alderen 4-6 år.

Skogmus er avdelingen for de eldste barna. Avdelingen utgjør utegruppa og holder til i ei flott grillhytte på Solbakken, rett på andre siden av veien for barnehagen. Erfaringsmessig ser vi at barna trives godt på utegruppa. De har store områder og boltre seg på, de voksne legger opp til at barna får gode og varierte opplevelser både i skog og mark, på gården og i nærmiljøet ellers. Naturen og friluftsliv blir en selvfølge i hverdagen.

I tillegg har Skogmus faste dager i fjøset der de deltar i det daglige stellet av dyrene og får ansvar ut fra modenhet og alder. Barna på Skogmus har mer ansvar i fjøset enn de yngre barna. Skogmus har også to faste turdager i uka, samt dager med hestegruppe med ridning og stell.

Det er 13 barn på avdelingen Skogmus barnehageåret 2023/2024.