Velkommen til oss!

Østby gårdsbarnehage er en privat gårdsbarnehage som eies av Heidi Engen Fjeldstad. Barnehagen ligger på Østbyhøgda i Gjøvik med flott utsikt. På tross av sin sentrale beliggenhet og gode bussforbindelser til og fra byen åpner landskapet seg på toppen oppe hos oss og byfølelsen forsvinner. Jorder og fine skogsområder omkranser barnehagen vår og byr på store muligheter for utfart i skog og mark.

Det som gjør vår barnehage annerledes enn andre barnehager er at vi har dyr barna steller og koser med. I fjøset får barna ansvar ut fra alder og modenhet, det er mye læring og omsorg når barna får ansvar for dyrene. Fjøsstell og friluftsliv er viktig for oss.

Barnehagen har tre avdelinger inndelt etter alder. 1 og 2 åringene holder til på avdelingen Husmus og har sin base oppe i hovedbygningen på Gården sammen med 3 åringene på klatremus. Skogmus er en 4-6 års avdeling. De er en utegruppe som holder til på Solbakken, rett på andre siden av veien for barnehagen der de har ei flott grillhytte.