Husmus

Husmus er en avdeling for barn i alderen 0-2 år.

De yngste barna har sitt tilholdssted i barnehagebygningen på gården. De har litt mer tid inne enn barna på Skogmus, men vi prioriterer at også de små er mye ute. Dette vil variere alt etter vær og årstid. Hverdagen er preget av omsorg og trygghet. Barna på avdelingen Husmus har en fast dagsrytme som er basert på lek, aktivitet, faste måltider og sovetider.

Barna på Husmus setter stor pris på samværet med dyrene på gården, de er med på foring i fjøset en dag i uka der de får ansvar ut fra modenhet og alder. Vi prioriterer å gå til dyrene for kos så ofte som mulig. Vi er glad i å være i skogen og utforsker gjerne nærmiljøet. Vi har to faste turdager i uka. Mye av det pedagogiske opplegget og aktivitetene er knyttet til årsrytmen på gården og i naturen.

På husmus er det 9 barn fra august 2023.